Program „Restauracja Róża”

Program ” Restauracja Róża” jest treningiem zawodowym mającym na celu:

1. kształcenie umiejętności pracy w zespole poprzez wprowadzenie metody pracy grupowej;
2. nauka prawidłowego nawiązywania kontaktów społecznych poprzez wspólny udział w organizowaniu restauracji;
3. doskonalenie podstawowych nawyków takich jak: wytrwałość, punktualność, systematyczność, kontrolowanie godziny otwarcia oraz zamknięcia restauracji;
4. rehabilitację zawodową wybranych uczestników;
5. uspołecznienie wszystkich uczestników;
6. realizację założeń treningu ekonomicznego;
7. trening zachowań społecznych i interpersonalnych;
8. nabywanie umiejętności prozawodowych;
9. wyuczenie zasad kulturalnego zachowania w restauracji;
10. wypracowanie czynności skierowane na usamodzielnienie, integrację.

Rehabilitacja zawodowa przebiega na następujących stanowiskach (zakres obowiązków):

Kucharz, pomoc kuchenna

  • planowanie menu
  • dokonywanie zakupów
  • przygotowanie wybranych dań i potraw
  • zmywanie naczyń

Kelner

  • przyjmowanie zamówień
  • składanie zamówień
  • realizacja zamówień
  • obsługa klienta przy stole

Kasjer

  • przyjmowanie środków pieniężnych od kelnerów
  • zestawienie przychodów z działalności

Pracownicy porządkowi

  • przygotowanie sali restauracji przed otwarciem
  • sprzątanie sali po zamknięciu restauracji
  • dbałość o bieliznę stołową
  • pomoc przy zamówień naczyń

Uczestnicy nabywają następujących umiejętności na poszczególnych stanowiskach:

Kucharza:

  • umiejętność planowania zakupów na podstawie ustalonego menu, korzystanie z ofert promocyjnych, dokonywanie zakupów po najniższej cenie;
  • umiejętność rozplanowania pracy przy przygotowaniu poszczególnych dań i potraw (kolejność wykonywanych czynności);
  • zachowanie zasad higieny i bezpieczeństwa w czasie przygotowania posiłku (czystość, odpowiedni strój, ostrożność);
  • umiejętność korzystania z receptur i przepisów;
  • rozpoznawanie poszczególnych produktów i sposobu ich obróbki;
  • umiejętne korzystanie z narzędzi, urządzeń i naczyń kuchennych;
  • współpraca w zespole;
  • dbałość o estetykę podania.

Kelnera

  • zachowanie higieny osobiste, dobór stroju;
  • umiejętność nakrywania stołu;
  • właściwa obsługa gościa restauracji:

– przywitanie
– podanie karty
– przyjęcie zamówienia
– przyjęcie i rozliczenie pieniędzy klienta
– sprzątnięcie pustej zastawy

Kasjer

  • znajomość cen w restauracji
  • umiejętność wyliczenia należności za zamówienie
  • zestawienie przychodów

Pracownika porządkowego

  • umiejętność przygotowana sali (ustawienie mebli, porządek);
  • dbałość o czystość sali w czasie pracy restauracji;
  • sprzątnięcie sali i zaplecza po zamknięciu restauracji;
  • umiejętność pracy w zespole